Followers

nuffnang

Monday, July 23, 2012

blog kena hack ke

Aku sedang mencari punca masalah blog ni, sudah beberapa hari masalah ini berlaku

bila buka je terus di bawa ke web site ni


bila aku cuba tukar URL dan nama blog jadi masalah lain pulak. link witihn tak boleh buka la, malah direct link yang aku letak dalam Facebookpun papar blog ni kena delete..hah berpeluh juga. Bertahun-tahun buat takkan nak remove semudah itu.

Aku yakin kawan-kawan yang letak url blog ni dalam blog diorang tentu tak boleh buka juga.Sebab mereka mana tahu aku ada masalah ni dan perubahan nama blog. So, aku ubah balik alamat URL aku tu kepada sedia kala. Dan sekarang sedang menyiasat apa puncaa masalah.

Setelah mengkaji beberapa widget yang punya script html dan java yang dijangka punca masalah..sebab hanya widget yang di letak di tepi blog ni saja yang ada link dengan pelbagai web kat luar.

aku cuba.....!!

cubaan pertama aku remove shout box..Banyak cadangan rakan blogger mengatakan biasa terdapat di shoutbox..tapi nampaknya lepas remove dan update pun masih keluar benda tak guna tu.. hiii

setelah mencuba - cuba lihat satu-satu code dalam widget tu akhirnya aku jumpa....huu lama menelek benda ni, matapun dah mengantuk bulan puasa ni ternampak link web dalam salah satu widget


apa lagi dengan rakusnya aku remove dia dari setting lay out blog aku...padan muka...dan selepas ni satu kerja pula masukkan balik beberapa code html yang aku dah delete masa mencuba-cuba tadi.. menyusahkan betul... tapi ini pengalaman berharga.

Jangan lupa lihat satu lagi blog aku, 
banyak info tentang emas di sana.

3 comments:

  1. org kata bila klik link blog hna kuar website line. cm2 lah kot.huhu

    ReplyDelete
  2. napa orang kata klik link blog hana kuar link ni

    http://searchremagnified.com/?dn=inilahfahmi.com

    sedih betol

    ReplyDelete
  3. err dah settle ke masalah tu?..boleh la cuba kaedah saya kot berkesan.

    ReplyDelete