Followers

nuffnang

Sunday, April 11, 2010

Terima Kasih Ucapan Harijadi ..sudah semakin tua..

Selamat Hari Jadi..nikmati panggilan percuma ke nombor Xpax, itu ucapan pertama sempena hari jadiku tahun ini yang diterima dari Celcom minggu lepas. Maknanya 11 April usiaku berginjak lagi. Sudah makin tua aku ini..huhuhu..

Terima Kasih kepada semua rakan-rakan Facebook yang memberi ucapan dan doa, sudah lama aku tidak mendapat ucapan harijadi dari ramai orang. Kali terakhir ketika majlis Harijadi rakan maktab di Pantai Batu Buruk 16 tahun lalu. Ketika itu Angah, Fozi, Fatma dan aku bersama menyambutnya bersama rakan seunit. Semua rakan unit hadir hari tu, memang meriah.







Aku memang jarang menyambut harijadi, sekadar ucapan dari isteri bila sudah berumah tangga ini dan kemudian keluar makan bersama di luar. Itupun jarang-jarang.

Mengimbau lagi ke zaman remaja, adalah rakan meraikan semasa di Form six, makan kek di bilik pengawas SMKT. Dapat kad ucapan dari adik-adik. Sebahagian kad itu aku simpan lagi.

Sebelum itu rasanya tidak pernah menyambut, tiada siapa yang memberi ucapan cuma coretan sendiri di diari yang selalu dicuri baca oleh rakan. He.. he.. he..Lagipun masa di ASBTAR mana ada duit.Zaman rockers mana main nak wish birthday ni, kah kah.
Masa di SMJ21 tarikh lahir sendiri tak berapa nak ingat.

Cuma diharijadi ini aku teringat kawan seusia yang rapat denganku yang telah pergi mengadap ilahi terlebih dahulu. Aku teringatkan arwah2 Jamil Salleh (SK Lanai), Nazri Hassan -AiE (SMJ21 & SMKT), Dobek dan Arman(SMJ21), Zeti Akmal (ASBTAR), dan terkini khabarnya Riduani-Teacher Spek (MPPP).Moga roh mereka dicucuri rahmat.

Terima Kasih kepada rakan-rakan yang mengingatiku. Moga doa-doa kalian dimakbulkan Allah dan aku punya tanggungjawab besar selagi hidup.

No comments:

Post a Comment