Followers

nuffnang

Sunday, December 26, 2010

Video Jaringan Malaysia di Final Bolasepak AFF

Malaysia menang selesa 3- 0 ke atas Indonesia pada perlawanan akhir pertama Piala Suzuki AFF di Stadium Nasional Bukit Jalil di sini malam ini. Gol-gol Malaysia hasil jaringan Safee Sali pada minit ke-61 dan 73 manakala satu gol lagi daripada Mohamad Ashari Samsudin pada minit ke-68.

Perlawanan akhir kedua akan berlangsung di Stadium Gelora Bung Karno, Jakarta, Rabu ini. – Utusan

Lihat gol-gol cantik perlawanan. Jika tidak dapat tonton klik
http://sebelum-mata-terlena.blogspot.com/2010/12/video-jaringan-malaysia-di-final.html

Gol Pertama



Gol Kedua



Gol Ketiga



Sudah lama tidak terhibur dengan permainan bolasepak Team Malaysia. Perlawanan menentang Indonesia di final pertama kali ini begitu menghiburkan.


Seperti mengimbau kenangan menyaksikan perlawanan Pasukan Malaysia di era lalu. Pemain telah menunjukkan keyakinan untuk mengawal bola dan membuat hantaran. Begitu juga 'clearan' pertahanan yang kemas. Ramai pemain rajin mengambil balik bola yang terlepas dan tidak memberi ruang pemain lawan membuat percubaan. Pemain juga tidak leka apabila mendahului sehingga wisel penamat.


Semua ini merupakan penambah baikan terhadap komen kelemahan pada pasukan negara yang kerap di utarakan peminat dan pengkritik sukan. Tahniah pasukan Malaysia. Diharapkan pemain muda yang rata-rata berada diusia awal 20 an akan memperoleh kemenangan mutlak di akhir kedua di Indonesia kelak.


Selepas ini, pasukan ini patut diberi peluang menyertai kejohanan besar pada level lebih tinggi dengan lebih kerap untuk mematangkan mereka. Dalam masa yang sama FAM perlu menyediakan pelapis biar banyak peringkat umur agar kesinambungan pemain bermutu tidak terputus. Syabas Malaysia.
kredit

No comments:

Post a Comment