Followers

nuffnang

Friday, February 1, 2013

Boleh ke Alya pergi sekolah?

Ketika mendaftar Alya dan Izzah ke tadika, kami bimbang dan tertanya-tanya,.. boleh ke ? Izzah tu tak apa lah dia berani dan boleh berdikari. Tapi si kecil ni risau juga. Alya bukan sahaja masih menyusu badan, pakai lampin dan bercakap tak lepas lagi.

Maklumla paling bongsu. Tapi dalam kekhuatiran itu hari ini, 2 Februari sudah cukup sebulan Alya dan Izzah bersekolah di Pasti Nurul Iman.


Hari pertama 2 Jan 2013 sahaja ibunya tunggu sampai rehat. Hari-hari lain sudah tidak perlu menunggu. Cuma Izzah selalu mengomel dia tak nak diambil lewat, nak buat macam mana ibu dan ayah bekerja.

Dalam tempoh sebulan ni baru dua kali terkencing dalam seluar..hahaha.. cikgu dia pinjamkan seluar budak lain.

Alya sedang belajar banyak perkara dan berlatih meninggalkan macam-macam kebiasaanya sebagai baby..berlatih tidak memakai lampin dan buang air di tandas, berlatih minum gelas dan macam-macam lagi.

Yang seronoknya Alya sudah boleh membaca Al fatihah dan beberapa doa harian walaupun pelat. Waktu kami solatpun dia akan solat bersama. Alhamdulillah. Moga Alya dan Izzah akan menjadi anak yang solehah nanti.

Ni gambar masa Alya berusia sehari di HOSHAS Temerloh. Pantas masa berlalu.

dan ada entry khusus ketika kelahiran Alya di http://sebelum-mata-terlena.blogspot.com/2009/07/baby-keempat-seorang-puteri.html


No comments:

Post a Comment