Followers

nuffnang

Friday, October 30, 2009

Bukan Aksi Rempit

Seminggu myVi masuk ward...kalau di kedai biasa mungkin 2 jam boleh settle masalah. Bila dalam gerenti, kebocoran minyak gear box aku nak diperbaiki oleh perodua. Namun janji sehari menjadi seminggu.Bila call, Esok..esok... Alasan barang dari kilang tidak sampai lagi. Situasi beginilah yang memberi imej negatif kepada mana-mana organisasi.

Dalam tempoh ini myExora orang rumah yg guna utk ke sekolah dan berulang menghantar dan menyusu anak di rumah pengasuh. Aku dan anak2 yang lain guna mykapchai.. yamaha ss aku yang banyak berjasa dalam pelbagai situasi terdesak dan cemas walaupun uzur dek usia tua. Kapchai inilah digunakan untuk ke sekolah dan ke kedai, boleh capai kelajuan maksimum bila diperlukan, misalnya dah lewat nak ke sekolah, bukan tak biasa memecut masa remaja dulu dah bermotor.

Tapi pagi tadi cetuskan satu peringatan (warning) tentang keselamatan di jalan raya. Aku yang berhenti mengambil beg Asilah yang terjatuh tidak sangka Adeeb yg duduk di depan mengambil kesempatan memulas minyak sekuat hati. Menonong ke depan dan hampir nak makan tar. Teringat video aksi budak memecut motor seperti apa yang aku alami. Moga jadikan perhatian utk lebih berhati-hati di masa depan. Cuai boleh membawa padah

No comments:

Post a Comment