Followers

nuffnang

Thursday, December 24, 2009

Re Union di Terengganu



19 dan 20 Disember 2009 aku dan keluarga hadir ke majlis re union bekas pelatih MPPP sessi Julai 1993-95. Program diadakan di Kuala Terengganu. Sampai sudah agak lewat. Bertolak selepas isteri habis peperiksaan jam 12.30 ptg. Sampai ke Kuala Terengganu sudah jam 8.00 malam.



Kami bertolak ke rumah Rosnani, Unit Math untuk jamuan BBQ. Di sana kumpulan rakan-rakan dari Terengganu sudah ada yang menunggu di situ.Sebahagian lagi datang kemudian selepas itu. Memang meriah..semua lebih tertumpu untuk berbual dengan kawan-kawan daripada menghadap makanan. Masing-masing teruja bila berjumpa sahabat yang telah 14 tahun berpisah.



aku balik ke bilik di Dara Inn, bila baby sudah mengamuk mengantuk. Kawan-kawan terus berbual dan ada yang sambung di Chalet sehingga pagi.



pagi 20 Disember, bertolak ke MPPP. Maktab yang telah menjadi Sekolah Menengah Sains. Suasana agak suram, latar MPPP sudah jauh berbeza ketika kami menjadi pelatih dulu.



Beberapa lokasi penting dan penuh kenangan sempat aku jenguk dan ceritakan pada isteri anak-anak. Di sinilah tempat itu dan tempat ini..perhimpunan, bilik kuliah, tempat main bola dan hoki dan macam-macam..



Aktiviti diteruskan di dalam Dewan yang dulu dikenali Dewan Nadwah. Masa melapor diri 1993 dewan ini begitu meriah. Sessi ucapan penuh emosi, bila mana ada yang pelbagai gaya , memperkenalkan diri dan keluarga. Ada yang girang dan sebak.



Sesi diteruskan dengan nyanyian lagu maktab..walaupun separuh lupa tetapi bila ramai-ramai menyanyi lagu maktab menjadi sempurna dinyanyikan.Salute untuk semua.
Akhir sekali bergambar beramai-ramai bersama-sama dengan Tn Hj Khairuddin, Pn Hjh Rogayah dan Pn Hjh Wan Hasnah..mantan pensyarah MPPP.



Petang sessi lawatan ke Taman Tamaddun Islam. Gambar tak sempat dimuat naik.Namun sebelum balik sempatlah melawat ke Batu Buruk, Masjid Terapung dan kedai di pinggir Bukit Puteri.






No comments:

Post a Comment