Followers

nuffnang

Sunday, December 9, 2012

ke Sarawak tiket 10 sen

Sebenarnya sudah lama nak upload catatan ke Sarawak, malah draf awal telahpun ditulis lepas balik tempohari tapi tak publish..ntah rasa macam tak best saja. Masa tu banyak guna Galaxy Tab. Guna tab untuk menulis blog tak berapa best la....

Tiket lawatan ke Sarawak sudah lama di tempah, kebetulan masa online facebook, ada rakan yang mention tiket 10 sen Air asia. Tak silap tahun lepas di bulan November 2011. Terus buka malam tu juga..tak sangka cuba pilih destinasi dapat pula tiket 10 sen untuk 6 orang pergi dan balik. Tarikhpun pilih lepas google internet masa tu juga. Masa tu takwim cuti belum keluar lagi. Hanya takwim Singapore yg dah ada. so pilih lah 6-9 September 2012. Kos semua 6 orang pergi balik campur cukai, insuran dan pilih seat RM720.

Bila diawal tahun takwim keluar rupanya tarikh dipilih bukan dalam cuti, bahkan lagi seminggu nak UPSR. Waaduuhh. Terpaksa lah mohon cuti 2 hari campur sabtu ahad. Aku kira sepanjang kerja mana pernah aku mohon cuti, bahkan dalam cuti pun aku datang kerja. Harap boss tidaklah berkira sangat dengan cuti aku mohon.

Sepanjang 9 bulan menunggu nak ke Sarawak sempatlah merancang perjalanan. Aku menghubungi ejen pengangkutan di Kuching untuk menguruskan pengangkutan dan juga penginapan. Maka tiba di Kuching tiada masalah.

Maka, 5 September, sudah bertolak ke Seri Kembangan tidur di rumah adik iparku, Roslan. Esoknya dia hantar ke LCCT dan bawak balik kereta.


No comments:

Post a Comment